Po - Ne 08:00 - 19:00
Argentinská 38, Praha 7-Holešovice
Po - Ne 08:00 - 19:00
Heršpická 6, Brno-střed-Štýřice

Technika běhu – jak je to správně?

Správná technika běhu s Vital institutem

Ranní či odpolední jogging (běh pro zdraví) je součástí našich dní (případně ideálů) velmi často. Ať to máte jakkoliv, přečtěte si, jak správně běhat tak, abyste využili potenciál svého těla pro své zdraví na maximum.

Nášlap – přirozený

Před běháním je dobré kromě jiného protáhnout kotníky, nárty i lýtka v jednoduchém, ale velice účinném cviku, kterému se říká lifting (prošlapávání) – střídavě se zvedá levá a pravá pata.
Mezi běžci se objevují dvě skupiny, tzv. „špičkaři“ a „pataři“, a to podle toho, na kterou část chodidla je podle nich nejlepší při běhu došlapovat. Při klasickém joggingu je ideální něco mezi – nášlap na střed chodidla.

Držení těla – těžiště vpředu

Tělo při běhu by mělo být mírně nakloněno (ne předkloněno) tak, aby jeho těžiště bylo trochu vpředu a nohy tělo „dobíhaly“. Takto se méně zatěžují kolena a člověk také díky tomuto pohybu neskáče, což je jedna z běžeckých chyb. Ruce je ideální držet pokrčené do pravého úhlu a pohybovat jimi přirozeně v rytmu běhu – vždy opačně, než se pohybují nohy. Díky zapojení rukou jde pohyb kupředu snáz a napomáhá to též správnému dýchání.

Dech – nádech nosem do břicha

Kromě toho, že dýchání okysličuje krev, tak při běhu zpevňuje horní část těla. Pro tělo v běhu je důležité nadechovat se do břicha, a to nejlépe nosem, protože pak dochází k plynulému okysličování krve a snížení námahy srdce. Vzduch procházející nosem je navíc čistší a teplejší, což je důležité obzvlášť v chladnějších měsících.

Každému z nás dělá dobře něco trochu jiného a mnoho „těch zaručených receptů“ pro nás samé získáme tak, že budeme poslouchat své tělo. Neznamená to ale, že nemůžeme rozvíjet své schopnosti od těch, kteří jsou mistry svého oboru. Můžete se tedy inspirovat na internetu, nebo si osvojit techniku osobně třeba na kurzu kondičního trenéra, který vám dá víc než jen teorii.