Po - Ne 08:00 - 19:00
Argentinská 38, Praha 7-Holešovice
Po - Ne 08:00 - 19:00
Heršpická 6, Brno-střed-Štýřice

Plavková sezóna se blíží

Vzhledem k teplému počasí volíme v létě šatník, který mnoho nezakrývá. A pokud se navíc rádi koupeme či opalujeme, dojde i na plavkový úbor. A to může být pro mnohé opravdový problém. Přebytečná kila v inkriminovaných partiích nám mohou pořádně znepříjemnit život.

Do léta postava snů

Poradíme Vám pár jednoduchých triků, jak se dát před příchodem léta do kupy. Základem je zpevnění postavy. I pár minut cvičení denně může udělat zázraky. V kombinaci s odlehčením Vašeho jídelníčku, dostatečným odpočinkem a příjmem tekutin je pozitivní efekt pro tělo i mysl předem vyhranou soutěží.

Odlehčete to

Strava do značné míry ovlivňuje to, jak se ve skutečnosti cítíme. Pro nadcházející letní období proto doporučujeme lehká jídla s výrazným podílem zeleniny. Ideálně čerstvé, zelené, protože právě ta obsahuje největší množství zdraví prospěšných látek. Zároveň okysličuje náš organismus. Navíc jistě oceníte jednoduchost a rychlost přípravy lehkých letních pokrmů. Naším tipem je vynechat po určitou dobu pečivo a přílohy (brambory, rýže, těstoviny) a nahradit je právě čerstvým zeleninovým salátkem.

Dostatečný pitný režim

Základem je vypít za den alespoň 2-3 litry čisté neperlivé vody. Svůj pitný režim můžete obohatit o některý z bylinkových čajů. V malém množství je možné zařadit též ovocné šťávy z čerstvě lisovaného ovoce (ale pozor na množství, přeci jenom obsahují výrazný podíl cukru). Vyvarujte se kupovaných šťáv a džusů, protože obsahují zpravidla množství přidaného cukru, konzervanty a různé druhy chemických barviv.

Odpočinek a duševní hygiena

Pro zahájení pozitivních změn ve Vašem životě musíte začít dostatečně odpočívat. Kvalitní noční spánek umožní tělu zregenerovat a nastartovat správné fungování metabolismu. Nezapomínejte si v životě dělat radosti a aktivně, vědomě pěstovat duševní pohodu. Stresy a zlost se snažte odbourávat, jak jen to jde. Péče o duši je dalším klíčem k úspěchu.

Pohyb

Aby se pozitivní účinky na těle dostavily co možná nejrychleji, je třeba zařadit do Vašeho denního rytmu pravidelný pohyb. Věnovat se můžete libovolnému sportu nebo například procházkám do přírody. Pro zformování postavy je výhodné alespoň pár minut denně posilovat. Poradíme Vám několik účinných cviků, které nezaberou déle než dvacet minut Vašeho času. Přitom mohou odstartovat opravdové divy.

Pevný střed

Pevný střed těla je absolutním základem. Podpoříte ho účinně klasickými sedy lehy, případně jejich poloviční nebo křížovou variantou. Pro začátek zkuste sérii po 10 cvicích ve dvou opakováních.

Účinným, a přitom velmi jednoduchým cvikem je jógová pozice prkna. Ta aktivizuje nejen svaly středu, ale i komplexně celého těla. Postačí třikrát půlminuty denně a výsledky na sebe nenechají čekat.

Stehna a hýždě

Pevná stehna a zadeček, za který se nebudete stydět Vám zajistí provádění klasických dřepů, které můžete doplnit o výpady vpřed nebo do strany. Vždy dbejte o správné postavení těla během cvičení. Pro začátek stačí 15-20 opakování každého z těchto cviků.

Boční silueta

Své boky vytvarujete zcela jedinečně opět díky pozici prkna. Mimořádně účinný je pro tyto účely i vzpor na boku na předloktí. Obojí můžete zopakovat třikrát v půlminutových výdržích. Doporučujeme též úklony do strany, které zapojí přesně ty správné svalové skupiny.

Pokud Vás otázky zdraví a životního stylu zajímají dlouhodobě, doporučujeme Vaší pozornosti některý z mnoha kvalitních kurzů našeho vzdělávacího institutu. Přejeme Vám spokojené prožití léta.