Po - Ne 08:00 - 19:00
Argentinská 38, Praha 7-Holešovice
Po - Ne 08:00 - 19:00
Heršpická 6, Brno-střed-Štýřice

Indoor aktivity, které zahřejí ve všech ročních obdobích

Indoor aktivity - cycling a spinning

Každé roční období má své kouzlo a je vhodné k provozování určitých typů venkovních sportovních aktivit. Zima a život ve velkém městě nás však v tomto rozletu tak trochu brzdí. Vyrazit na kolo, zaběhat si nebo se pořádně projít v přírodě není často možné. Nemusíte však čekat, až mrazy opadnou! Využijte nabídky indoor aktivit, které příjemně simulují sportování na čerstvém vzduchu a zároveň Vás udrží ve skvělé formě. Představíme ideální celoroční trénink pro nadšené cyklisty a vášnivé chodce, indoor cycling se svým asi nejznámějším programem spinningem a cvičební program s názvem alpinning simulující procházku kopcovitým terénem.

Indoor cycling, spinning – trénink věnovaný cyklistickým nadšencům

Patříte k těm, kteří by z kola nejraději nesesedli? Chcete se ještě před vypuknutím hlavní cyklistické sezóny dostat do pořádné kondice? Nebo chcete po zimní prokrastinaci shodit pár kil a dostat své tělo zpět do kondice dřív, než začne jaro?

Pak je pro Vás ideální volbou některá z variant indoor cyclingu čili cvičení na stacionárním kole. Spinning je jedním z druhů indoor cyclingu a jako takový je v obecném povědomí asi nejrozšířenější. Jedná se o skupinový trénink zaměřený na posílení různých svalových skupin celého těla, vytrvalost a celkové udržení optimální kondice. Lekce zpravidla trvá 60 minut, zahřívací fázi střídá posilování a dynamická část simulující sprint. Při spinningu se střídají aktivity v sedě na sedle s prací ve stoji na šlapkách stacionárního kola. Při posilování se využívá především váhy vlastního těla. Důležitý je správný postoj těla při cvičení, práce s rovnováhou, a především vhodně zvolená zátěž, kterou na cvičebním stroji nastavujeme pomocí ovládacího mechanismu.

Při indoor cyclingu či spinningu bude vždy záležet především na osobnosti trenéra, který lekci povede. Na jeho zkušenostech, znalostech a profesionalitě, dále samozřejmě na osobním vkusu a schopnosti vhodně motivovat své svěřence. Tyto předpoklady jsou klíčové pro každého instruktora či trenéra. Něco o tom víme, protože náš institut pomáhá formovat skutečné profesionály se všemi klíčovými předpoklady. Nepřehlédněte naši nabídku trenérských kurzů a dozvíte se více.

Klíčovým faktorem příjemné lekce cyclingu či spinningu je také výběr hudby, která je nedílnou součástí tohoto cvičení. Pokud budete mít štěstí a potkáte spinning trenéra svého srdce a vkusu, tento druh pohybu si dost možná zamilujete – a pozor, smršť vyplavujících se endorfinů, které se záhy po cvičení dostaví, je velice návyková!

Alpining aneb vzhůru k výšinám

Alpining představuje další z forem cvičení, které dokáží pořádně rozproudit krev v těle. Cvičí se na speciálně vyvinutém trenažéru – na pásu určeném pro chůzi. Stroj se dá polohovat. Zvyšováním sklonu pásu stupňujete fyzickou obtížnost cvičení. Zahřívací fáze střídají svižnější prvky, celá lekce je vedena jako výstup na pomyslný kopec, který sice umí pořádně potrápit, ale výsledek rozhodně stojí za to.

Alpining představuje ideální formu odreagování pro všechny věkové skupiny klientů. Potěší ty, kteří rádi chodí, ale nemají třeba aktuálně pro vycházky v přírodě parťáka. Nebo se jim zkrátka jen nechce na dlouhé zimní procházky, ale přitom nehodlají přijít o svou kondici a oblíbenou aktivitu. Cvičení je velice variabilní, v průběhu celé lekce, trvající zpravidla 60 min, si vždy regulujete úroveň obtížnosti podle sebe (v závislosti na momentálním rozpoložení či celkové kondici).

Třešničkou na dortu je displej trenažéru, který snímá Vaši srdeční frekvenci z rukojetí, dále zohledňuje celkovou ušlou vzdálenost, momentální rychlost chůze, odhad počtu spálených kalorií a několik dalších zajímavých údajů. Pokud jste fanouškem statistiky tohoto druhu, budete z alpinningu o to více nadšeni.

Jaké jsou společné výhody těchto cvičebních programů

Všechna prezentovaná cvičení probíhají formou skupinového tréninku. Hlavní výhodou je, že skupina přirozeně dodává cvičení vetší dynamiku. Kolektivní energie většinově motivuje k dosahování lepších individuálních výkonů. Chuť vytrvat a zlepšovat se je zpravidla silnější než v případě individuálního cvičení. Vaše výkonová křivka jde spolu s ostatními snáze nahoru. Pokud v sobě cítíte týmového ducha, neváhejte a vyzkoušejte svou lekci cyclingu, spinningu či alpinningu!

Pokud však nepatříte k nadšencům společného fyzického tréninku, a přesto byste rádi kvalitně provozovali indoor sportovní aktivity, nezoufejte. Využijte nabídky některého z certifikovaných osobních trenérů nebo se rovnou jedním z nich staňte prostřednictvím našich trenérských kurzů. Cvičení se znalostmi a rozumem či pod odborným dohledem se vždy vyplácí. A to s ohledem na zdraví i dosažitelnost Vašich cílů v oblasti kultivace těla.